Zadzwoń: 71 727 60 15 napisz: sklep@muke.pl
Background Image

Twój sok nie musi być nudny – eksperymentuj z pomocą dietetyka!

Wiecie, że wiosna to najprzyjemniejszy okres w pracy dietetyka? Nie tylko dietetyka, ale i każdego kucharza? To wstęp do lata, czyli czas, kiedy jadłospis nabiera barw i wzbogaca się o zdrowsze możliwości – świeże owoce, warzywa i zioła sezonowe.

Zachęcamy do wizyty na targu, ryneczku albo u lokalnego rolnika. Zanim wybierzesz się do supermarketu, zajrzyj w miejsca, gdzie produkty trafiają bezpośrednio od producenta. Pewne źródło pochodzenia pokarmów to podstawa zdrowej, wartościowej diety! Unikaj kupowania niesezonowych produktów, foliowanych, a nawet mrożonych – jeśli masz dostęp do świeżych, lokalnych dobrodziejstw.

Najlepsza i najbardziej wartościowa forma spożywania warzyw i owoców? Na surowo!
Aby urozmaicić swoje menu nie zamykaj się jedynie na owocowe sałatki i słupki marchewki przegryzane na zmianę z selerem naciowym… Doskonałym sposobem na zachowanie pełni wartości odżywczych, witamin i minerałów jest zrobienie świeżego SOKU. Ale niech to nie będzie klasyczny jabłkowo-marchewkowy!

  • Wybierz kolorowe składniki – te które lubisz połącz z tymi, których jeszcze nie znasz. A nóż odkryjesz nowy, ulubiony smak? 🙂
  • Nie bój się łączyć warzyw z owocami. Wiele owoców o intensywnym smaku domaga się wręcz zneutralizowania go warzywną nutą, np. doskonałe połączenie to kiwi z selerem naciowym.
  • Aby wzbogacić smak i wartość odżywczą soku, możesz dołożyć do niego także kilka ulubionych orzechów (włoskie, brazylijskie, nerkowce, migdały), nasiona (chia, siemię lniane, amarantu, quinoa, czy sezam), mleko roślinne (kokosowe, ryżowe, migdałowe), a nawet zioła i przyprawy (doskonale sprawdzą się tu pietruszka, bazylia, oregano, ale też pokrzywa, mniszek lekarski, czy mięta).
  • Baw się kolorami i strukturą. Banan nada puszystości i kremowej konsystencji, burak zapewni piękny, intensywny kolor. Natomiast świeże kiełki, czy liście sałat orzeźwią sok i podkreślą jego smak.
  • Zamiast słodzić sok cukrem, wybierz suszone owoce, np. zblendowane daktyle (najpierw namocz je przez ok. 10 minut w ciepłej wodzie – po odlaniu wody będą lekko napęczniałe i miększe, co ułatwi rozdrabnianie). Suszone owoce zawsze przed spożyciem warto namoczyć. Powód? Mają mało wody, co powoduje, że po spożyciu zabiorą nam wodę z jelit. Natomiast dzięki namoczeniu lekko napęcznieją, a zawarty w nich błonnik będzie dla nas lepiej strawny.
    Zastępując cukier suszonymi owocami, wzbogacamy sok o dodatkowe wartości odżywcze i witaminy. 🙂

Czy picie soku nadal wydaje Ci się nudne? Pamiętaj, że zdrowego soku nie musisz już szukać w dobrych delikatesach czy restauracjach. Zrób go samodzielnie w domu! Oczywiście, aby możliwe było przygotowanie soku czy koktajlu z każdego owocu i warzywa, niezbędne jest posiadanie odpowiedniego sprzętu, który pozwoli swobodnie rozdrobnić każdy składnik. W tym celu polecam zaopatrzyć się w dobrej jakości wyciskarkę. Dlaczego nie sokowirówkę? Zależy nam na zachowaniu wszystkich składników odżywczych, wykorzystaniu jak największej części owoców i warzyw – włącznie z drogocenną skórką i pestkami, dlatego nie chcemy rozdrabniać ich mechanicznie!


 Artykuł został przygotowany przez dietetyka rekomendującego dietę Paleo z poradni Eat Meat Diet. Koniecznie odwiedźcie ich na Facebooku!

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj darmowy eBook

"36 unikatowych receptur do przygotowania w wyciskarce Muke Mu2G" dowiedz się więcej

FreshMail.pl