Zadzwoń: 71 727 60 15 napisz: sklep@muke.pl
Background Image

Owoce i warzywa – czy istnieją połączenia zakazane?

Co robisz, gdy najdzie Cię ochota na sok? Wybierasz swoje ulubione owoce i warzywa, myjesz i kroisz je, a dzięki pomocy wyciskarki otrzymujesz swoją ulubioną kompozycję smakową. Nic prostszego. Jeśli jednak kiedykolwiek naszła Cię chwilą wątpliwości, czy aby na pewno możesz połączyć szpinak z cytryną, uspokoję Cię – możesz je łączyć do woli. Są jednak takie pary, które mają szczególną moc i mogą wzajemnie wzmacniać swoje działanie.

Dieta jak kolory tęczy

Wraz z nadejściem późnej wiosny, a później lata, warzywniaki i stragany przybiorą wszystkie kolory tęczy. Warzywa i owoce zajmują istotne miejsce w naszej diecie, gdyż dostarczają wiele wartości odżywcze, zaczynając od witamin i mikroelementów, a kończąc na błonniku oraz substancjach bioaktywnych, które są wyjątkowe dla danego gatunku.

To właśnie dzięki różnorodności nasza dieta jest bardziej odżywcza. A im bardziej będzie odżywcza, tym lepiej odżywione i zdrowsze będzie nasze ciało.

Idealne połączenia warzyw i owoców

Czy wiesz jak zwiększyć wchłanianie żelaza?

Żelazo, które znajdziemy w szpinaku, natce pietruszki, roszponce, buraku jest żelazem niehemowym. W związku z tym jego przyswajanie jest 6 razy mniejsze (jest to związane z jego budową) niż przyswajanie żelaza hemowego, czyli z produktów odzwierzęcych. Jednak stosując takie, a nie inne połączenia możemy zwiększyć jego wchłanianie. Jak to zrobić? Użyć do przygotowania soku owocu bogatego w witaminę C. Możesz do tego celu wykorzystać pomarańczę, cytrynę, truskawkę, kiwi, grejpfruta, czarną porzeczkę czy mango.

Jeśli robisz sałatkę z tych produktów, pamiętaj by przy jej komponowania dodać kilka różyczek brokułu lub paprykę – najwięcej witaminy C ma ta żółta.

Czy wiesz jak podnieść ilość beta-karotenu?

Beta-karoten (prowitamina A) jest nie tylko dobrym pomocnikiem przy opalaniu, ale też bardzo wydajnym przeciwutleniaczem – walczy z wolnymi rodnikami i chroni komórki przed starzeniem się. Warzywa i owoce pomarańczowe oraz żółte, ale także zielone są jego świetnym źródłem. Soki, które zawierają marchew, dynię, morele, brzoskwinie, śliwki jak i szpinak, szczaw oraz jarmuż powinny być wzmocnione czymś, co będzie zwiększało efektywność przyswajania prowitaminy A. Tutaj bardzo dobrze sprawdzą się dobre tłuszcze – awokado lub orzechy włoskie.

Jak stworzyć bardzo antyoksydacyjne sok?

Najwięcej antyoksydantów wg skali ORAC, która klasyfikuje produkty według ich zdolności do pochłaniania wolnych rodników tlenowych, mają owoce jagodowe, jak jagody goji, czarny bez, żurawina, porzeczki czy jagody leśne. Ich połączenie będzie stanowić bombę antyoksydacyjną, która nie tylko uchroni komórek naszego mózgu i innych organów przed uszkodzeniami, ale też zadziała przeciwnowotworowo. Dodatek kłączy kurkumy czy imbiru maksymalnie podniesie skuteczność tego soku!Istnieje wiele dobrych połączeń, jednak przy racjonalnym i świadomym odżywianiu wyznaję inne zasady: jedzmy jak najbardziej różnorodnie i pamiętajmy, że jedzenie ma być dla nas, a nie my dla niego, więc przygotowujmy i gotujmy to, na co mamy ochotę… W granicach rozsądku oczywiście!

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj darmowy eBook

"36 unikatowych receptur do przygotowania w wyciskarce Muke Mu2G" dowiedz się więcej

FreshMail.pl