Zadzwoń: 71 727 60 15 napisz: sklep@muke.pl

Jesień to sezon na zdrowie

Chociaż większość owoców i warzyw dostępna jest przez cały rok, to nie w każdym miesiącu możemy się cieszyć ich pełną gamą wartości odżywczych. Co więc zrobić, by było najzdrowiej, a do tego najtaniej? Postawić na sezonowe wyciskanie.

Świeżo wyciskane soki to nieocenione źródło witamin, minerałów i antyoksydantów oraz najlepsza forma suplementów. By jednak korzystać z nich w pełni, należy wziąć pod uwagę dwa aspekty:

1. Sposób ich przygotowania.
2. Składniki, które docelowo, w płynnej formie, mają wylądować w naszej szklance.

Jeśli chodzi o ich przygotowanie, tutaj temat jest prosty. Wyciskarka wolnoobrotowa Muke, dzięki bardzo wolnym obrotom, pozwala zachowywać wartości odżywcze. Powstały sok nie jest napowietrzony i się nie rozwarstwia. Dzięki ślimakowi, który miażdży owoce i warzywa, cenne enzymy i witaminy, wędrują do naszego soku, a nie do kosza.

Wolne obroty wyciskarki Muke sprawiają więc, że nie musimy się niepokoić o sposób przygotowania. Wystarczy zatroszczyć się o odpowiedniej jakości produkty. Okazuje się bowiem, że ich świeżość to nie wszystko, a warzywa i owoce zwyczajnie trzeba umieć kupować. Najsmaczniejsze, najtańsze, a przede wszystkim najzdrowsze składniki kupimy w momencie, gdy jest na nie sezon. W praktyce oznacza to, że ich droga do naszej kuchni jest jak najkrótsza. A dzięki temu, że nie są transportowane przez setki lub tysiące kilometrów, są pozbawione substancji chemicznych, które zabezpieczają je przed zepsuciem, nie są woskowane, ani specjalnie konserwowane, by atrakcyjnie wyglądać na sklepowych półkach.

Pozasezonowe warzywa i owoce to szeroki wachlarz szkodliwych substancji, które mają na celu zminimalizować koszty wytworzenia, za to maksymalnie zwiększyć ich plon. Tak więc zamiast cennych minerałów i witamin, styczniowe truskawki, które powinniśmy jeść najwcześniej w czerwcu, uraczą nas mieszanką:
– nawozów sztucznych,
– środków chwastobójczych,
– środków pleśniobójczych,
– pestycydów,
– przyśpieszaczy wzrostu.

Nie bez znaczenia są również walory smakowe. Styczniowa truskawka nie tylko nimi nie zachwyci, a najpewniej sprawi zawód. Jeśli więc już bardzo mamy ochotę na warzywa czy owoce poza sezonem, posiłkujmy się mrożonkami, przygotowywanymi podczas sezonowych zbiorów. Ta forma przechowywania pozwala na zachowanie największej ilości cennych składników oraz w żaden sposób nie utrudnia przygotowania soków czy musów, ponieważ wyciskarka wolnoobrotowa Muke świetnie radzi sobie z mrożonkami.

Najwięcej sezonowych owoców i warzyw znajdziemy oczywiście latem. Nie oznacza to jednak, że wraz z nadchodzącą jesienią powinniśmy porzucić nadzieję na zdrowe i pełnowartościowe odżywianie. Październik to również świetny moment, by wykorzystać bogactwo sezonowych zbiorów.

W tym miesiącu na półkach powinniśmy szukać następujących warzyw:
– bakłażana
– brokuł
– buraków
– cukinii
– cykorii
– dyni
– jarmużu
– kalafiora
– kalarepy
– kapusty
– marchewki
– pora
– pietruszki – korzenia oraz natki
– rukoli
– rzodkiewki
– sałaty
– selera – korzenia oraz liści
– szpinaku
– ziemniaków

Wśród owoców w październiku powinniśmy wypatrywać:
– aronii
– jabłka
– gruszki
– śliwki
– winogron
– pigwy
– żurawiny
– borówek

Październikowa gama pełnowartościowych warzyw i owoców jest całkiem imponująca. Poniżej prezentujemy trzy kompozycje z ich udziałem, które, mamy nadzieję, zainspirują Was do sezonowego wyciskania.

Sok z brokuła i natki pietruszki, z dodatkiem cytryny
Znakomity do walki z anemią, poprawia wzrok, reguluje poziom cukru we krwi oraz zapobiega wrzodom żołądka.
Składniki:
– 1 duże jabłko
– natka pietruszki
– 1 średni brokuł
– mięta
– cytryna
Jabłko kroimy na cząstki, wrzucamy do wyciskarki w całości, razem z gniazdem nasiennym. Brokuła dzielimy na różyczki. Dodajemy w całości natkę pietruszki i liście mięty oraz odrobinę soku z cytryny. Należy pić od razu po przygotowaniu.

Dwuskładnikowy sok z liści kalarepy i jabłek
Stabilizuje pracę wątroby oraz żołądka. Ma zbawienny wpływ na błony śluzowe narządów trawiennych.
Składniki:
– 2 duże jabłka
– młode liście kalarepy
Jabłka kroimy na drobne kawałki, które pozwalają na wyciśnięcie maksymalnej ilości soku. Umieszczamy w otworach na przemian z liśćmi kalarepy.

Sok z natki, korzenia pietruszki z dodatkiem jabłek
Ta zielona mieszanka to bogactwo przeciwutleniaczy i soli mineralnych dzięki korzeniowi pietruszki oraz witaminy C i A dzięki jej natce.

Składniki:
– 2 duże jabłka
– korzeń pietruszki
– natka
– odrobina cytryny

Korzeń pietruszki przekrawamy wzdłuż. Dodajemy na przemian z pokrojonym w cząstki jabłkiem i natką pietruszki. Dodajemy cytrynę do smaku.

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj darmowy eBook

"36 unikatowych receptur do przygotowania w wyciskarce Muke Mu2G" dowiedz się więcej

FreshMail.pl