Zadzwoń: 71 727 60 15 napisz: sklep@muke.pl
Background Image

Burak lekiem na zmęczenie biegacza

Zawodowi sportowcy dopiero od kilku lat znają cudowne właściwości świeżo wyciskanego soku z buraka ćwikłowego. Spożywanie różowej mikstury znacząco podnosi wydolność organizmu stając się legalnym dopingiem. Smakuje wybornie w połączeniu z różnymi dodatkami.

Legalny doping to sposób na zwiększenie wydolności i poprawę wyników sportowych bazujący na substancjach naturalnych, a nie farmakologicznych. Dzięki temu nie powoduje skutków ubocznych i nie ingeruje w funkcjonowanie organizmu. Dieta wzbogacona w buraki pozwala na wydłużenie treningu oraz pozwala ćwiczyć z większym obciążeniem, co w przyszłości może przełożyć się na sukcesy podczas eliminacji.

O co tyle krzyku

Sok z buraka to powszechny, naturalny doping sportowców wytrzymałościowych – biegaczy, kolarzy czy pływaków. Warzywa te są lekkostrawne i przy niskiej zawartości kalorii charakteryzują się bogactwem składników mineralnych oraz witamin. Są uważane za najlepsze wsparcie podczas wysiłku fizycznego, ponieważ nie zakłócają gospodarki hormonalnej. Uważa się je za cenne źródło witamin (A, C, E i z grupy B) oraz minerałów takich jak: żelazo, magnez, fosfor czy wapń. Mają zasadowy odczyn pozwalając na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Odświeżają i odkwaszają organizm, wspomagają pracę wątroby i zwiększają wydalanie kwasu moczowego. W wachlarzu zalet posiadają również silne związki antyoksydacyjne takie jak betaina, które spowalniają proces starzenia się oraz zapobiegają rozwojowi chorób cywilizacyjnych. Reasumując burak to tania, łatwo dostępna bomba witaminowa mająca bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Turbodoładowanie

To głównie witaminy zawarte w burakach są kluczem do sukcesu, gdy chcemy podwyższyć zdolność do regeneracji oraz wydolność organizmu. Dzięki azotanom rozszerzają światła naczyń krwionośnych. Wówczas serce jest bardziej ukrwione, a mięśnie potrzebują mniej tlenu podczas treningu. Zmęczenie jest później odczuwalne – następuje zwiększenie ilości pracy wykonanej na granicy progu beztlenowego. Obniża się także koszt energetyczny wysiłku tlenowego.

Badania wskazują, że wprowadzenie soku z buraka na stałe do swojej diety skutkuje osiąganiem lepszych wyników sportowych, wytrzymałoscią oraz większą odpornością na ból. Odnotowuje się wzrost wydolności nawet o 16 %, a szybkości o 3,5 %. Poprawia się efekt pracy mięśni bez szkodliwych zmian w organizmie spowodowanych zażywaniem środków farmakologicznych. Największe efekty buraczanej kuracji odnotowuje się u biegaczy-amatorów, czyli osób mało lub średnio wytrenowanych oraz u zawodowców ćwiczących intensywnie, ale pokonujących krótkie dystanse.

Czy każdy sok jest dobry?

Najzdrowsze są oczywiście świeżo wyciskane soki. Takie koktajle są naturalnie mętne, pozbawione cukru i konserwantów. Nie poddano ich także procesowi pasteryzacji, który pozbawia produkty cennych wartosci odżywczych. Buraki dostarczane w płynnej formie pozwalają najszybciej przyswoić witaminy i mikroelementy. Warto pić je regularnie, szczególnie przed zawodami. Ich smak można urozmaicić innymi owocami czy warzywami, a także przyprawami. Możliwości łączenia są właściwie nieograniczone, wszystko zależy od naszej wyobraźni. W przepisach często występują jabłka, marchew, cytryna, pietruszka, seler, pieprz cayenne i kurkuma. Najskuteczniejszą dawką jest pół litra napoju dziennie spożytego na 3 godziny przed treningiem.

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj darmowy eBook

"36 unikatowych receptur do przygotowania w wyciskarce Muke Mu2G" dowiedz się więcej

FreshMail.pl